KENDURI KAHWIN

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Okay semangat ni, semangat ni! Tarik nafas, hembus! Tarik nafas, hembus! Hehe okay kita (kita?) bukan nak cakap pasal senaman dekat awak (awak?), tapi nak cerita pasal.....

TEDEDENGGGGG!
(Okay sebut sambil cucuk perut orang sebelah, hehe)

KAHWIN!!

Birah nau kau ni Nad oi nak cerita pasal kahwin ha.. Hehe alaa, sebenarnya kan kan, baru balik dari Muar ni. Sepupu kita (kita lagi?) kahwin tau! Alhamdulillah, kahwin jugak kak Awi!

Aik, gang Dr Rozmey ke? Hehe mentang-mentang dah dapat 'lesen'.

Malam sebelum nikah tu adalah bantu sikit-sikit apa yang patut kan. Kak Yati (akak pengantin) ada buat akikah anak bongsu dia. Pengantin sibuk buat inai kan. Saja je datang lepak dekat pengantin sebab.. niat di hati nak inai jugak! Hahaha! Masa tu penganting and the gang tengah capteh (padahal makan mi sup dengan minum sirap bandung soda!)

Serius, masa tu aku terbayang.. Pengantin tu aku. Yang pakaikan inai di jari manis ku ini Neesa, yang tengah sibuk melantak mi sup Syahirah, yang sibuk membebel pasal esok aku nak nikah Jia. Hm okay.. Hahaha dah kenapa tiba-tiba? Ya Allah, macam seronok macam tak sabar! Siap fikir, masa aku kahwin nanti Neesa datang dengan tunang dia, Syahirah baru je kahwin inai pun merah lagi, Jia pulak anak dah berlari sana-sini. WAH WAH BERHENTI NAD!

Lepas dah siap inai tangan tu, kak Wi mintak anak buah dia inaikan kaki. Tapi tiba-tiba aku suka rela nak inaikan. Weh, kalah mak andam yang inaikan jari dia tadi okay.

"Kalau kak Wi tau Atin buat lagi cantik, dari tadi kak Wi suruh.."
(Bangga sikit, hahahaha sikit je..)

Pengantin dah siap berinai, budak-budak kecil pulak sibuk nak berinai. Dah beratur masing-masing. Belum lagi campur yang mak-maknya. Okay dalam otak fikir.. Bisnes.. Bisnes.. Hahaha nak kata lawa sangat tu idok le, tapi lawo le mate nok mandangnye. Sampai pukul 1 aku habiskan inai satu rumah tu. Hanya menggunakan satu tiub!

Majlis kak Wi ni simple je. Toksah nak grand-grand sangat asal input dan output-nya sama - kahwin. Pukul 8am tunang, 10am nikah, 2pm sanding belah perempuan, 8pm sanding belah lelaki. Semua dalam satu hari! Lagi pun, rumah dua-dua pengantin dekat! Belakang lorong je. Hahaha eloklah jodoh dekat.

Abang kata gambar ni aku nampak buruk. Jelous.

Geli pulak aku tengok inai aku tu =='

Seronok tengok adat melayu yang masih dikekalkan dalam majlis ni. Sistem 'tol' memang kelakar. Pengantin lelaki dah panas berjemur makcik-makcik katering sibuk minta 'tol' dekat pihak lelaki. Hehehe 3 tol kena lepas baru dapat naik pelamin. Kalau orang Johor tau macam mana sistem 'tol' ni. Nak cerita lebih karang tersalah cerita, haaa pi Google sini.

Masa tengah makan beradab tu, abang lelaki kata " Hah ko malam ni tido umah perempuan le.. kalo takut abang teman" Hahaha dengan pantas dia jawab "Siapa nak kemas rumah nanti?" Okay tahap cuak meningkat. Masa tu kan, aku pun cuak jugak hahahahaha (mungkin sebab rindu Om Tikom saya sangat kot hihi). Ada pulak pengantin yang nak malam pertama aku yang berdebor. Berat.. Berat..

Comel kan? HAHAHAHAH!

Hehe okay dah-dah cukup cerita pasal kahwin ni. Nanti karang melarat-larat. Assignment tak siap lagi ni esok pagi nak balik kolej dah. Dah lama tak update entri lebar. Lols.

*Om Tikom, gue kangen ama Om. Om cepatan pulangnya ya :*
**Orang Cina kata kalau anak lahir tahun Naga anak serba boleh. Hehe Happy CNY :)
***Nampak tak ada satu perkataan typo -PENGANTING?

Menanti saat bahagia,
Naddy.




No comments:

Post a Comment

naddymohd