Aku bukan Kau untuk Aku jadi Kau

Ain't she gorgeous?

Isn't she hot?

But she's hotter than that!

WHOAAAAAAA :O'

She's a model. She's not only big in size but she got big fame in fashion world.

Three words that describe Tara Lynn are... "UNLIKE ANY OTHER"! Tara Lynn is an aspiring model who is looking to break out into the world of fame!

-ModellingPage.com

..............................................................................

Baiklah, post ini bukanlah post untuk mempromot siapa gadis berbadan besar yang sangat hot meletup - Tara Lynn. Tapi cuba berfikir di luar kotak, di luar bakul dan di luar pemikiran. Zaman kita, zaman global. World wide. Bukan lagi seperti katak di bawah tempurung. Nice quotes but in major people keep thinking like this and it is because.. NO SELF-CONFIDENT. Isu ini mungkin berkait rapat post yang ini (sila klik).

Siapa kita? Kenapa kita dilahirkan?

Tepuk dada tanya hati. Hidup cuma sekali, once you dead no more life to sell. Its over and yet we still dont know who we are until we meet Him, Allah. He knows everything. AE-VEH-RI-THING!

Tara Lynn sangat seksi dengan saiz badan yang dia miliki. Mungkin orang yang tidak mengenalinya akan berkata -

"Euwww what a BIGGG! Dah lah besau, nak nayang lemak ke apa?"

Hentikan diskriminasi saiz. Saiz tidak melambangkan apa-apa kalau kita sendiri boleh kecapi sesuatu kejayaan dengan hasil titik peluh kita. Dalam Malaysia sendiri, Adibah Noor misalnya.. Muka dia lebih market dalam iklan sana sini kalau nak dibandingkan dengan artis-artis yang lebih cantik figurenya. Kenapa? Sebab dia ada keistimewaannya sendiri selepas rezeki. And she believes in herself.

Selagi mampu, buat apa yang kau nak. Jangan nanti menyesal tak sudah. Dulu nak jadi cikgu tapi mak bapak kau nak kau jadi engineer. Ketepikan orang lain kalau kau rasa kau mampu ubah dan bentuk diri kau. Jangan nanti mak bapak kau salahkan. Percaya pada diri. Kau nak jadi penyanyi tapi badan besar, takpe Vokal-Bukan Sekadar Rupa ada. Join atau kau mati tertanam dengan bakat yang tak sempat kau asah. Peluang ada je mana-mana, antara kau nak grab atau tidak. Ingat, apa yang kau buat untuk berjaya bukan untuk mak bapak kau, family kau je atau orang sekeliling tapi untuk diri sendiri jugak. Kepuasan diri kau selepas kau berpenat lelah. Hidup sekali je pun. Peduliklah dengan kata-kata orang lain.
(tiba-tiba ter-emo guna aku,kau hahah)

Belajarlah terima orang lain. Terima kelebihan dan kekurangan orang lain. Kalau bukan kita, manusia..adakah binatang di luar sana? Binatang malah lebih jauh baik daripada manusia itu sendiri. Mungkin pada ejaannya binatang itu seperti ada auranya tersendiri yang melambangkan sesuatu yang hina, tetapi manusia yang berperangai binatang? Fikir-fikirkanlah.

Jangan dihina mereka yang buruk, jangan dipuja mereka yang cantik selagi diri sendiri tidak dihargai. Semua ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.

Assalamualaikum :)


4 comments:

  1. good entry ! omoshiroidesune :)

    ReplyDelete
  2. hi nysa. even i dont how to reply back in japan but thanks. hahah :D

    ReplyDelete
  3. wah,,,nice entry dear....semua ada kelebihan masing2 kan =)

    ReplyDelete
  4. yes, antara kita nak hargai diri sendiri atau tidak je :) thanks for reading dear.

    ReplyDelete

naddymohd